Stinas "kultiga" kyckling

Tänk att Stinas kyckling fortfarande finns att köpa i frysdisken.
Den har funnits ända sedan jag var liten...o det var lääängesedan...

Den är så HÄRLIGT enkel att grilla i ugnen, samtidigt kokar du potatis
och morötter på plattan.

 60 min 200 grader

Den får sådant där GOTT knaprigt skinn...

Till Stinas gjorde jag idag en LJUMMEN SPARRISSALLAD

   

Fräs skivad paprika med krossad vitlök i 1 dl solrosolja o 1 msk olivolja

 
Vänd ner 1 påse med blandad sallad och tunna morotstrimlor
droppa över lime och 1 dl Sweet chilisås och i med sparrisknopparna.



Det blev en mycket god sallad som jag säkerligen kommer att bjuda på till grillat mm.





          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0