Branden 2005


     
Kvarteret Erik Dahlberg brinner
upp i Kristianstad 2005, bilden är
från Kristianstadsbladet

Idag när jag närmade mig stan kände jag
den där stickande otäcka rökodören igen...

Samma som etsade sig fast i alla sinnena
då för 3 år sedan. Det var då mitt företag
totalförstördes i en av Kristianstads största
brandkatastrofer genom tiderna.

Ett helt kvarter mitt inne i city gick helt upp i rök.
Just där låg mitt företag...BUTIK JASMIN.

        
Brandmännen räddade och bar iväg
med Jasmin-skylten 2005, Bilden är
från Kristianstadsbladet

Jag kämpade mig igenom hela eländet och
lyckades bra till slut och är otroligt STOLT över
att  kunna fira 15 ÅRS JUBILEUM nu i slutet på
oktober.

Dessa minnen från denna tid är något som nog
aldrig går att glömma och egentligen inget att
glömma heller då jag anser att av svårigheter och
omöjligheter kommer det oftast något mer än bara
erfarenhet till slut :)

             
          Jag 2005 i Jasmins gamla
               totalförstörda lokal

Hur som helst...röken och den hemska doften idag
visade sig komma från Frasses gatukök som nu var
helt jämnat med marken...puts väck...hela byggnaden
hade brunnit ner :(

Det väckte mina minnen och när jag ser tillbaka på
tiden då jag själv drabbades av den svåra förlusten
av mitt företag förstår jag vilken otrolig SORG det var
för mig och mina närmaste.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tittade på bilder och kom i håg allt som det vore i går. Det vill man inte uppleva igen men man blir starkare.Men du lyckades får i gång företaget igen och nu skall vi fira att du har haft företaget i 15 år. Kram

2008-10-08 @ 09:00:19
URL: http://sommarjasmin.blogg.se/
Postat av: Malin

SARA: Tack vare dig oxå Sara :) :) :)

2008-10-08 @ 11:14:48
URL: http://jasminofriends.blogg.se/
Postat av: Sarah

Fy va sorgligt!!

Vilket jobb du måste haft.

Men titta så bra det är idag tack vare en kämpar glöd som sitter långt in.

Kram

2008-10-10 @ 13:50:56
URL: http://axehult.blogg.se/
Postat av: Nathalie Vesterlund

Vad hemskt, hoppas allt en bättre nu!

2008-10-10 @ 13:56:10
URL: http://vesterlunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0