Tisdagsfika

När Hugo kom hem från skolan idag hade han med
en kompis hem, oftast är huset fullt med ungar och
det är härligt tycker jag.

Jag bjöd på lite fika innan de skulle sätta igång med
sina äventyr.


Servis Bengali

Denna söta servis har jag fått utav min mormor vilken
dessförinnan varit hennes mors.

Det är en Rörstrands och heter Bengali, även om den
är gammal känns det så kul att kunna använda den 2008.

 
Gammelrosa Rörstrands går aldrig ur tiden :)

Jag har mattallrikar, sopptallrikar, assietter, uppläggningsfat och bringare i
serien och jag använder den daglien :)

Killarna tyckte fikan smakade bra och sen blev det datorspel, legobyggen mm.



Det var nog något annorlunda fika för  hundra år sedan :)


Kommentarer
Postat av: Sarah

Så fin servis du har där. Jag har själv en vit servs med blåa blommor på som har varit min mormors mors servis. Jag tiggde mig tilll den av min mormor för ett par år sen och till sist tyckte hon väl jag va jobbig och lämnade den ifrån sig hi hi!!

Jag använder den bara vid vissa tillfällen för jag är så rädd att den ska gå i sönder ha ha!!

Där e oxå allt till den som såsskålar, potatis skålar och uppläggningsfat mm i alla dess storlekar. Det hade varit roligare om den hade varit ROSA ;)

Ha en bra kväll!!

2008-09-23 @ 21:17:19
URL: http://axehult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0