Stora snälla polisen :)



Ser man på...ser man på...

Vet inte hur många gånger jag blivit
stoppad av polisen när jag kör bil men
det hör snart mer till regel än undantag :)

Givetvis händer det allt som oftast när jag
inte är ute i så god tid på väg mot mitt mål.
I morse blev det en något sen avfärd hemifrån
då jag skulle till jobbet :)

Så klart står ju lagens långa arm där o vinkar in
mig...och tro nu inte att jag är en lagbrytare för
jag kör ALDRIG för fort och jag blinkar alltid när
jag ska svänga. Men visst, det är väl alltid kul att
vinka in en "snygg" tjej...ha ha ha

P: -Hej hej...kan man få se på körkortet?
M: -Jovisst ett ögonblick... (ska bara rota igenom min
      superlilla handväska som är så proppfull med
      grejor att blixtlåset knappt går att dra igen)...
P: -Ja för det vore väl onödigt att köra runt med det
      utan att ha användning för det?
M: -Jo det är ju klart...så kan man ju oxå se det :)
P: -Oh...det ser ju bra ut :)
M: -Tack det var ju nice att du tyckte det...hade ju varit
       trist o ha en ful bild på kortet!!!!
P: -Är det din bil?
M: -Eh...nä den är stulen ;)

Sen går han runt o kollar in häcken...ja alltså på bilen
antar jag...Sen kommer han tillbaka...

Så tar han fram stora ( eller mer lilla kanske...beror på vad
man jämför med ) apparaten...

P: -Har du blåst i en sådan här nå´n gång?

Något generad får jag ta o erkänna att det faktiskt hänt både
tre eller fyra gånger i livet...

M: -Ja jag känner igen den...har vanan inne så du behöver inte
       förklara hur jag ska göra

Tar ett djupt andetag o blåser liv i det lilla pipet :)
Jag vet att jag inte ens ätit cherrypraliner...men hur är det med
munvatten...det e ju rätt starkt...ändå känner man sig så dum
o fånig när man sitter där o väntar på resultatet som man
redan vet vad det kommer att visa...ser jag ut som en fylletant? Va?
e det de de tycker  när de MÅSTE vinka in mig varenda gång?

P: -Jaaaa det blev ju bra...ja ursäkta för att vi uppehöll dig, ha en
      bra lördag :)
M: -Det var så lite så...tack det samma...

Det är bara det att nu måste jag trycka gasen i botten för att hinna i tid :)))

Ha en underbar helg och tro inte att du får roligare med alkohol,
livet  e toppen som det är :)

Kram ♥

Kommentarer
Postat av: alexandra

haha trevligt att stanna till och prata lite med polisen :P

Postat av: alexandra

Tackar tackar! :)

Postat av: Lotta

Men Malin då de är så typiskt dig att lägga till en snitsig kommentar. Trevlig helg. Kram

2009-01-17 @ 18:11:02
URL: http://chare.blogg.se/
Postat av: Jennie

ha,ha..jag är en av de där som har en fruktansvärd respekt för poliser blir kallsvettig av att bara se dom!

2009-01-18 @ 12:41:20
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0