Happy end efter dagens trauma ...

Wow vilken dag alltså :) Först o främst skulle jag upp hur tidigt som helst idag...
typ redan 6.30 ( ;) ). Alltså supertidigt för mig som gärna drar mig till kl 8 i vanliga fall.

Jobbar man i butik så är ju fördelen att man inte börjar förrän vid 9 snåret men däremot
kommer man ju hem en aning senare än de flesta andra jobb.

I vilket fall som helst skulle jag i väg på en grej i morse :) innan jobbet.
Väl i butiken skulle jag  fräscha upp och göra riktigt fint inför att Sara kommer
tillbaka i morgon efter sin semester :). Vill ju gärna visa vilken TOPPEN chef jag är som
både städar o fejar och håller ställningen då hon är iväg och myser :) och så att  hon kan
ta det lite cool nu när hon kommer tillbaka :)

Jag baxar med ALLA kartongerna till vårt underbara, välisolerade, lilla, bäckmörka och
celliknande sopsorteringsrum längst ner i vår magnifika vackra byggnad som vi har
butiken i :) Där nere kommer endast den innersta kretsen in...ha ha ha...och inte ens
med nyckel kan man ta sig in dit utan vi använder oss av "taggar"...elektroniska små
supersäkra datachip som man verkligen kan ha tillit till...eller?????????

Lika spännande varje gång...oftast är där en mindre katastrof då vi är ett flertal butiker
och kontor som samsas om detta lilla utrymme och var och en ska hålla sig till sin
kartongvagn :) Idag blev jag glatt överraskad över att där var så fint och välstädat...men
där blev lyckan kort...

Dörren smäller igen bakom mig ( som tur är funkar den automatiska lampan i taket, den
släcks nämligen ibland och då vill jag lova att det blir så mörkt att man inte ser någonting )
När jag sen väl ska gå ut och klickar med min tagg vid låsanordningen visar det sig att hela
handtaget hänger löst på dörren och ingenting händer. Låset går INTE upp.....Ahhhhhhhhh
Snacka om PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kollar mig runt och inser att där inne finns ingen ventil för
luft och inte en enda nödutgångsmarkering och rummet ligger längst ner längst in i en vrå
i källaren...

Fram med mobilen och tro det eller ej det finns täckning...vilket under...tacka någon högre
makt, för det brukar inte finnas täckning där nere...Som tur är har jag lagt in numret till
fastighetsskötaren och han svarar. Världens BÄSTA fastighetsskötare Christer SVARAR :)

Hurra...hurra...hurra :)

Snacka om traumatisk början på arbetsdagen och tusen tack till mig själv att jag var för
lat i gårkväll efter stängning för att gå ner med våra kartonger :) Hade inte varit någon
höjdare att tillbringa natten där nere instängd och ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0