Systerhelg vid Tomatens Hus :)


Tomatens Hus i Vallåkra är helt klart värt ett besök :)

Hade några härliga dagar tillsammans med lillasyster i helgen :)
I lördags åkte vi ut på en liten utflykt till Tomatens Hus i Vallåkra.

Ett litet café med lunchrestaurang och egen tomatodling. Vi bjöds
på underhållning av Jönssons Brass Band och nationaldagen till
ära spelade de Sveriges nationalsång och hissade flaggan :)


Jönssons Brass laddar :)                      Färgrik samling :)

De hade en fantastiskt god Bärpaj som vi fikade loss med :) och
det bästa av allt var att de kunde erbjuda mig en mjölkfri med
vaniljsås...mums...

Supergo personal som bjöd på sig själv gjorde besöket ännu bättre :)
Vi köpte med oss finfina tomater i alla dess former och jag köpte även en
sååååå välvuxen basilika i kruka för bara 20 kr :), recept på en god pesto
kommer jag att bjuda på i ett inlägg längre fram ( så håll utkik ).


Svarta tomater med rött kött                  Jenny shoppar loss

På Tomatens Hus samlades alla möjliga människor och njöt av lördagen,
de serverade en Drömsill som såg underbart god ut :), vi hade nyss ätit
innan vi kom så vi nöjde oss med efterrätten :)


Solmogna tomater i alla dess fomer och färger, poppiga jazztoner :)

          
           En glad, mätt o riktigt nöjd Malin efter besöket :)

Jag kommer säkerligen att återvända till Tomatens Hus, ett
trevligt utflyktsmål som kändes genuint och unikt :)

Tack för ett trevligt besök :)

Kommentarer
Postat av: Boel

Så roligt att läsa om din systerhelg. Och att du uppskattade oss och Tomatens Hus. Vi trivs där faktiskt bra själv och det kanske märks. Att vi hade musik just när du kom var en liten bonus, det är bara andra gången på fyra år som vi har det.

Snygg blogg du har. Jag ska följa dig.

Kram

2009-06-09 @ 15:54:38
URL: http://tomatprat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0