Västkusten blev Bästkusten i dag :)

Körde från ett ösregningt Åhus i morse tvärs över Skåne till ett soligt
Höganäs på västkusten. Efter en efterlängtad frukost besökte vi
fabriksbutikerna i Höganäs, numera kallade för Outlets.

 
Jag o Eric på en liten roadtrip i Skåne :)

Vi hade verkligen en härlig dag med solsken, trevlig shopping och
supergod mat.

                       

I hamnen i Höganäs gästade vi Kajkanten, vilket visade sig vara dagens
höjdpunkt. Första parkett mot hamnen, utsökt mat, trevlig personal
och såååå bra musik :)

   
Vilket smultronställe vi hittade, längtar redan tillbaka :)

Solen gassade på ordentligt på västkusten  och vi hade självklart
badkläderna med ( faktiskt regnjackor oxå vilka vi som tur var slapp
använda ). Alldeles intill hamnen fanns en superfin badbrygga med bastu
och en massa roliga rutschkanor mm ( ifall man har barnen med ) och
innan doppet i havet inhandlade jag en snygg tröja i seglarbutiken på kajen.

 
Eric "leker" av sig lite :)                 Jag vid badbryggan och den roliga
                                                      muren som bestod av handgjorda
                                                      "kakel" plattor :)

Ett stopp blev i den gamla anrika byn Arild. Där saknas verkligen inte
gemyt och mys, en riktig liten "hålla handen" by :)
Jag har inte varit där sedan jag var på konfirmationsläger och det var ju
ett tag sedan om jag säger så.

 
 
Ta mig till havet och gör mig till kung...

På hemvägen gjorde vi en sista avstickare till Väla, IKEA och Familia...
Blev några klassiska värmeljus...

 

Vi har haft en supergo dag och jag hoppas att vi snart ska ha tid för
en utflykt igen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0