Mjölkfri Bananchokladmilkshake - Njut fastän du är allergisk :)



Befarar att vi kommer att vara helt insnöade här i
morgonbitti. Snön yr därute och min nyskottade garage-
uppfart är ett minne blott.

Jag och Hugo blev sugna på nå´t gott till kvällsfika
och mixade ihop varsin milkshake.
Eftersom jag har MJÖLKALLERGI så hittade jag på ett
eget recept på min och här kommer det till alla er
som inte tål mjölkprodukter :)

Mixa en halv banan med stavmixer till puré, häll därefter
i ett glas ALPRO SOYA dryck.

Ta ca 2 teskedar O´boy och en nypa vaniljpulver däri.

Skopa i ett par skopor TOFULINE CHOKLADGLASS och
vispa samman allt.

Häll upp i ett stort glas och njut...

Tål du mjölk så kan du bara byta ut mot vanlig mjölk och
vanlig chokladglass :)

Ibland blir man sådär sugen på nå´t gott och då är det kul att
svischa ihop något smarrigt, den här milkshaken blev både god
och fick en bra konsistens ( vilket ibland är lite svårt att få till
då man använder sig av mjölkfria produkter ).

Njut livet och må gott :)

Kram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0