Dag för studier? - Studiedag!

 
Något överrumplad med "mammas studietest" men bara glada miner :)

Då var det studiedag idag för Hugo. Som mamma började jag
nu fundera över vad det egentligen innebär. Själv har jag aldrig
studerat på en studiedag :) Är det det som är meningen(?)eller vad?

Kände för att skoja lite med Hugo o hans kompis så jag gjorde
upp ett litet "studieark" med glostest, mattetest och hemkunskaps-test.
Sen avbröt jag dem mitt i sitt Supermariospel :) He he he...

- Jaha killar...idag är det studiedag så jag har gjort upp lite tetser
   här,  får se hur bra ni egentligen är?
- Va? Du skojar...chilla...engelska, matte...åh ska vi baka? Är det 
   sant får vi baka muffins????

Så glada de blev alltså, de tyckte det var jättekul att ta över i köket
och baka muffins, själv tog jag tillfället i akt och gick ut o städade bilen.
Bra fördelning tycker jag :)

 
 
Killarna fick lätt MVG på alla uppgifterna och det blev smarrig fika :)

Hugo och Max ändrade lite i äpplemuffinsreceptet och bakade tre olika
muffins...blåbär med egenplockade bär, äpple och kanel så det skulle
vara lite variation. De blev verkligen jättegoda :)

                      
                   Söta muffinsformar hittar du på Åhlens :)



Kommentarer
Postat av: rock n roll mamma

duktiga killar!

haha..det var ett bra skoj faktiskt!

2010-09-21 @ 13:54:21
URL: http://emis.myshowroom.se
Postat av: Malin

SVAR: Rock on :) Skoj och gott...smart med andra ord :) ;)

2010-09-21 @ 17:26:34
URL: http://jasminofriends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0