Skojig måndag :)


Grodmannen redo för nya äventyr :)

Med smådugg i luften blev denna måndagseftermiddag
veckans fixardag.

Vi åkte till polisen och förnyade Hugos pass och hämtade
ut mitt. Ett gott skratt förlänger som bekant livet och
behöver du en gnutta skoj i vardagen (?) åk och förnya ditt
pass!!!!

- Mamma, du ser "stirrig" ut (!) Jag ser med "stirrig" ut (!)
 utbrister Hugo spontant.

Då läser jag en liten notis som polisen satt upp på sitt
skyddsfönster:

När du tycker att det liknar dig själv på ditt pass är det dax
att ta en skön semester och vila upp dig.

Så klockrent alltså...man ser ju ut som en spänd stirrig
förbrytare på bilden. Har jag verkligen sååååå stora ögon?

Hugo går grundligt igenom våra pass och fastnar för några
obekanta förkortningar:

- Mamma vad betyder M/M (?)
- Det är vilket kön man har...du är ju MAN.
- Jaha, på ditt står det K/F, är du en KÄRRING eller FLICKA (?)

Jag trodde jag skulle garva ihjäl mig, vilken skojig dag vi fick
hos polisen :) :) :)

Eftersom allt flöt på åkte vi och köpte snorkelutrustning till
Hugo på Intersport. Har sagt det innan men gör det gärna igen :)
GULDSTJÄRNA till deras otroligt kundvänliga personal!
Glada, hjälpsamma, kompetenta och roliga. Vi lämnade
butiken med full utrustning och breda leende på våra läppar :)

- Enkelbiljett till Thailand...nästa?
- Nja, vi tänkte åka till badhuset :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0