Torsdagsgott :)Thai Satay

 
 
Thai Satay från YING, en riktig smaksensation :)

Alla som känner mig vet ju att jag är svag för Thaimat :) Det är ju bara
så mumsigt gott att det passar vilken dag i veckan som helst.

Jag har provat ett märke som jag hittade på ICA, det heter YING och
är en skänk från ovan då du inte har så mycket tid att greja till en god
middag.

Paketet innehåller både marinad samt en otroligt god och smakrik Satay-
sås.

Visste du att Satay är en av Sydostasiens vanligaste rätter, ofta serveras
den som snacks eller dip men tillsammans med ris och sallad blir den en
mättande underbart god middag :)

Jag lagade rätten med kycklingfilé som jag marinerade med kryddblandningen
som medföljde i paketet och olja i ett par timmar.

Kycklingbitarna trädde jag sedan på grillspett och tillagade dem i ugnen på
225 grader i 20 minuter.

Såsen späs med kokosmjölk och tar bara ett par minuter att röra i hop.
Blandningen var kryddstark och  du kan med fördel ta lite extra kokosmjölk
mot vad receptet säger. Bäst är att testa efter egen smak.

Jag ÄLSKAR Uncle Ben´s BOIL IN BAG ris, inget kladd, perfekt konsistens
och finns i olika smaker. Själv föredrar jag BASMATIRIS :)

Jag kommer att göra rätten igen och även prova någon av YINGS andra
spännande kryddblandningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0