Tisdagslunch i solen :) med min "Vimsiga sockerkaka" och Vi i villa.


Vimsiga sockerkakan avnjöts tillsammans med nya numret av vi i villa

Första absoluta vårdagen 2011 är i dag :) Så varmt och skönt med
riktig vårfeeling.

På lunchen passade jag på att baka en sockerkaka och som ni vet...
inga recept här inte ;)

Jag smaksatte den med grovhackat choklad och den blev ljuvligt god.
Tilsammans med senaste numret av Vi i villa invigde jag trädgårdsdäcket
och myste i mig min "Vimsiga sockerkaka" :)

Vill du prova att baka den så är receptet ungefär så här :

2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 dl kokande vatten
25 g grovhackat 70% choklad

Starta med att vispa ägg o socker poröst med elvisp
Blanda i mjöl, bakpulver och vaniljsocker ( rör ner det )
Därefter i med vatten och choklad

Smeten blev mycket god så passa på att smaka lite och
spara gärna på slickepotten och i skålen o mumsa i dig
då du väntar på att kakan gräddas på 200 grader i ca
20 min i en smörad form :)

Är du precis som jag allergisk mot mjölk så använd Odense
choklad som du hittar i bakhyllan i de flesta butiker och
mjölkfritt smör såklart.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, nu är det vår!!!

2011-03-22 @ 19:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0