Glad kyckling med Habanero-sting


Aprikos/Chili glazad kyckling med goda gröna vänner :)

Efter mina senaste spanskalektioner då jag fått lära mig en hel del
kul om Mexico blev jag sugen på att testa en mycket stark liten
chilifrukt som används mycket där.

Torsdagsmiddagen blev en god kycklingwok med risnudlar och en
massa krispiga grönsaker med smak av chili och teriyaki.

Habanero är en liten chilifrukt som är mycket mycket stark, tror
det är den starkaste sorten som finns så använd den med försiktighet :)
Frukten ser ut som en liten mini pumpa i rödaktig nyans och används
helst rå. Habanerons arom går lite hand i hand med aprikos och mango
och passade utmärkt till kycklingwoken.

 
Habanero odlas i Mexico och får dig att svettas ordentligt :)

I min wok idag använde jag färsk broccoli, färska champinjoner,
spröd spetskål, morötter, avocado och casewnötter.

Kul att prova på lite nytt som den aprikos och chiliglazade kycklingen
som blev en uppskattad smakupplevelse tillsammans med Habaneron.

Kommentarer
Postat av: Fia

Ser riktigt gott ut!

2012-03-01 @ 19:14:51
URL: http://sofsan.se
Postat av: Malin

SVAR: Det blev riktigt gott Fia :) Prova själv, Trevlig Helg.

2012-03-02 @ 08:53:08
URL: http://jasminofriends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0