Lättlagad Helgstek

Fläskkarré på väg in i ugnen...
 
Jag älskar god mat och att komma på nya smaker på lättlagade rätter.
Har testat att tillaga en god fläskkarréstek med Teriyakitouch och det
blev fantastiskt gott.
 
Välj en lagom stor bit karré utan ben och stek den på hög värme
runt om i nytillrätt vitlökssmör. Jag använder mjölkfritt smör och rör
ihop det med vitlökshack, superenkelt och det doftar ju sååå gott...
 
Smält resten av ditt vitlökssmör och pensla den brynta köttbiten med
det och teriyakisås. Jag gilla Santa Marias som har en förträffligt god
sötma. Därefter strör du havssalt över och in med den i ugnen :)
 
En av mina bästa vänner i köket är termometern, jag använder den flitigt.
Karrén tillagar jag på låg temperatur, ca 150 grader och länge...
Brukar vara perfekt mör och saftig vid 70 grader, för att den inte ska
brännas vid använder jag gärna ugnsfolie över den.
 
Hur lättlagat som helst och jättegott :)
 
 
Servera med hemlagad sås, kokt Amandinepotatis och morötter,
sallad och tomat med svartpeppar och stänk av lite olivolja...
 
Njut av god mat som är lättlagad och var inte rädd för att prova nya
saker och smaker...det är det som gör vardagen och helgen till det
lilla extra :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0