Smarriga chokladbullar på ett kick...

Hembakat på ett kick...
 
Alltid då man e på semester brukar man få något gott som man sen
längtar efter när man varit hemma ett tag.
 
På vårt hotell Seven Seas i Turkiet hade de nybakade chokladbullar
till frukost varenda dag och jag var såklart inte sen att mumsa i mig ett par.
De var dessutom mjölkfria och jag var så lycklig...
 
Testade på att göra egna nu ikväll och det tog bara ett kick, helt klart
värt att testa om du är sötsugen. Lägger du ner lite extra tid kan du
säkerligen få dem lite finare än mina men smaken var det absolut inget
fel på ;)
 
 
Det enda du behöver är mjölkfri choklad, ett ägg, smördegsplattor,
en kavel, plåt och en ugn på 175 grader :)
 
Kavla ut plattorna till smala längder, lägg i lagom mängd choklad och
rulla ihop, pensla bullarna med det uppvispade ägget...
in i ugnen ca 15-20 min och NJUT!!!!!
 
Snabbt, lätt och supersmarrigt...gör inte för få bara för de lär gå åt ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0