Tomarp Gårdshotell

Efter helgens trevliga vistelse strax utanför Kristianstad på Tomarp Gårdshotell har veckan "bara" flutit på.

I den härligt lantliga idyllen fanns tid att hämta fin energi och med den utsökta maten som fick oss att önska att tiden stod stilla kan jag påstå att höst starten blev fantastisk.



Att få njuta av livets goda bara ett stenkast från stadsmyller är underbart.Just enkelheten är vardagens lyx.


Vi vandrade längs sjön och upp på bergets topp o såg Kristianstad lite från ovan.
Tillbaka på hotellet avnjöt vi en fyrarätters med hjort, pilgrimsmusslor på bädd av syrade bönor och fänkål, gös ~ tillagad på bästa sätt och avslut med den godaste hallonsorbeten jag någonsin ätit på spegel av jordgubbssoppa...går inte med ord att beskriva hur gott det var...o icke att förglömma det nybakade surdegsbrödet...



Efter goda viner o girlietalk, några rundor yatzy sov jag som en prinsessa i det mysigt inredda rummet. Lantfrukosten stod sedan serverad morgonen därpå och jag köpte med mig en nykokt jordgubbsmarmelad hem från Tomarp :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0