Lilla jag mitt i jordbävningen

Otäckt mäktig känsla att väckas av att hela
huset skakade i morse. For upp ur sängen
för att kolla  vad tusan det var. Trodde att det
blåste men det var ju helt vindstilla ute och yr-
vaken som jag var tänkte jag att så mycket
brukar det ju inte skaka när tvättmaskinen
centrifugerar.

JORDBÄVNING I SKÅNE

Att det kunde bli ett sådant kraftigt skalv här
trodde jag inte och det får mig att inse hur liten
jag egentligen är i världen.

Mot vind, vatten, eld och kraft är vi väl alla ungefär
på samma nivå och det känns inte ett dugg betryggande.

Trots den omtumlande morgonen så är det då dax
att ta itu med alla vardagsmåsten så nu är det bara
att gå vidare :)

Hoppas vi får en UNDERBAR DAG IDAG tillsammans :)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ha ha! Tänk att jag missade det helt. Vaknade inte alls av det.

Johan sover dåligt precis nu för han är jätte förkyld så jag måste ha sovit väldigt hårt vid just den tidpunkten.



Kram på dig!

2008-12-16 @ 11:51:19
URL: http://axehult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0