Smarriga chokladbollar :)



                               CHOKLADBOLLAR

För att göra ca 25 st av dessa mumsiga chokladbollar
behöver du ha följande ingredienser hemma :)

            ♥ 100 g MJÖLKFRITT SMÖR
            ♥ 1 dl STRÖSOCKER
            ♥ 3 dl HAVREGRYN
            ♥ 2 msk KAKAO
            ♥ 1 tsk VANILLINSOCKER
            ♥ 2 msk KALLT KAFFE
            ♥ KOKOS
          
                  Jag bakar chokladbullar :)

Sen är det bara att sätta igång :) Arbeta samman
alla ingredienserna till en deg. Forma små bollar
( med risk för mycket kladd ) rulla dem därefter
i kokos och ställ in dem i kylen för att stelna något.

De går utmärkt att frysa in och sen är det bara att
plocka ut några när man e sugen :) Fast det är
inte alltid man hinner frysa in dem för de är
försvinnande GODA :)

LYCKA TILL MED BAKET :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser supersmarrigt ut!!!

Här har dottern invigt Hello Kitty-muffinsformarna som jag köpte av dig i julas = kanonfina!!!

2009-01-11 @ 20:24:57
Postat av: Ellinor

Underbar blogg :) själv är jag mjölkallergiker och tycker det är kul att läsa om människor med samma allergi.



Jag vill även påpeka att i ovanståede inlägg har du skrivit "mjökfritt smör" vilket inte existerar eftersom smör är gjort på mjölk. Det finns bara laktosfritt smör men det är inte fritt från mjölk.

2009-08-23 @ 21:21:43
URL: http://www.likeyourhair.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0