Civilkurage ska belönas :)

I går inträffade en incidens när min kära vän o kollega
skulle ta bussen hem från jobbet.

Hon upptäckte att några personer stulit kläder i en
av stadens butiker. Hon tog tag i saken och informerade
personalen i butiken och vakterna tillkallades som
sig så bör.

Eftersom hon inte gärna ville missa bussen hem pga
detta så stannade hon inte kvar nå´n längre stund utan
kände att hon gjort rätt sak och kunde lämna med gott
samvete.

Till dagens TOPPENGREJ hör den att i dag kom personal
från den bestulna butiken till min kollega i min butik och
överlämnade en present!!!!! Det tyckte jag var RIKTIGT STORT
och fint utav dem :) Jag är så glad att ha en sådan underbar
medabetare i min butik som vet vad civilkurage är :)

Jag vill verkligen berätta för alla hur STOLT jag är över hennes
insats igår och samtidigt skicka en hälsning till Stadium som
verkligen agerade på rätt sätt gentemot en så sjysste tjej :)

Kram på Er :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Gud så kul att läsa att det finns människor som törs!

(inte allt för vanligt längre, tyvärr)



...och på samma gång att det finns människor som uppskattar och uppmuntrar det... :)



En vardaglig solskenshistoria... :)



Kramiz (och jag tänkte ge mej ut på en "roadtrip" nu när vädret börjar bli bättre och lönen precis kommit in på kontot... :), så bli inte förvånad om jag dyker upp hos dej i butiken..) hihi



Kram



2009-03-25 @ 16:18:15
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: eva

Underbart med folk som vågar göra rätt!!!

2009-03-25 @ 16:46:19
URL: http://blogg.hittaplagget.se
Postat av: Ren Hud Therese

Gud va söööt din blogg va:)

2009-03-25 @ 20:55:12
URL: http://nightswimming.blogg.se/
Postat av: Anna

Riktigt härligt att höra ! Annars är ju civilkuraget på utdöende, många begriper inte ens vad det är.

Stor eloge till kollega och Stadium !



Ps, kommer snart och gör knappar av mina hundar !

Kanske gör Miranna sällskap.

2009-04-12 @ 23:40:24
URL: http://xahxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0