Bloggeri och Facebookande :)


Jag i butiken idag :)Jag lever rosa :)

Min "internet" karriär fanns inte ens i min vildaste fantasi då jag i min
ungdom gick på gymnasiet, låt mig tänka....det är tjugo år sedan jag
började på gymnasiet.

Det var nästan en fasa att gå till datorlektionerna, lägga tid på att sitta
och skriva in texter och flytta runt dem. Så fort någon behövde hjälp
fick vår lärare ringa till vaktmästaren och fråga!!!! Ja han var minsann
duktig på datorer :) ha ha ha...läraren själv visste ju inte mer än vi elever.

Jag läste "skrivmaskin" som ämne och det har jag ju otroligt bra nytta
av nu i modern tid :). Tid är pengar och det känns hur bra som helst att
kunna skriva inlägg snabbt och lätt.


I skrivande stund :) på jobbet. Socialt nätverkande ligger rätt i tiden.

Kom att tänka på allt det här efter ett spännande möte i arbetet idag som
jag kommer att berätta mer om en annan dag i ett nytt inlägg.

Jag reflekterade även över att ALLT jag kan och gör här på min blogg,
hemsidan och facebook har jag faktiskt lärt mig helt själv och med lite
hjälp från mina bloggvänner som kommit med tips, råd och fakta.

Min blogg, mitt facebookande och andra saker jag gör via nätet känns
som förnyande och spännande utmaningar för mig.  Den där känslan
jag får när jag ändrar något i en kodmall och det lyckas skulle jag aldrig
vilja vara utan. Den ger mig så mycket positiv energi.

Men som sagt, då för tjugo år sedan fanns inte ens tanken och bara det
gör mig lycklig att jag lyckats med något som jag egentligen från början
inte var så intresserad av.

Nu tänkte jag tipsa om min lillasysters blogg som hon just blåst liv i igen
efter sin mammaledighet. Jenny inspirerar med inredning, utflykter och stil.
Så välkommen till min systers smakfulla blogg

Lillasyster & friends



Ps! Du är väl med i min butiks facebooksida Butik Jasmin Kristianstad,
       länken dit hittar du till höger här på bloggen. Välkommen till gänget :)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Så kul att Jenny har börjat blogga igen:)



Sociala medier är toppen tycker jag och jag kan tänka mig att de flesta företagare har stor hjälp av det. Du har inte funderat på nyhetsbrev, eller skickar du ut det till dina kunder redan? Är ju jättebra annars för att få ut happenings och erbjudanden etc.



Ha en skön helg. KRAAM

2010-05-28 @ 20:51:48
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: tack för tipsen Madeleine :) Vi har ett kundregister där vi brukade skicka ut små söta rosa mejl :) dessvärre blev det mkt krångel med det då registret blev för stort. Jag fick lägga så mycket tid på att reda ut det när det hakade upp sig.

Det var då jag fick ideen att ha en facebooksida med Butik Jasmin Kristianstad :) Gilla den sidan om du har lust, även om du bor en bit bort kan det ju vara kul att se vad som händer hos oss :) Kram!

2010-05-29 @ 09:28:56
URL: http://jasminofriends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0