Mumsigt mjölkfritt :) från Hoffmanns i Helsingborg


Mjölkfria gräddbullar från Hoffmanns i Helsingborg ♥

När man som jag har mjölkallergi är man i bland sjukt sugen på
choklad och dessvärre är det inte bara att sticka till kiosken och
köpa en kaka.

Nej i stället tar man med förstoringsglaset och får i princip läsa
igenom allt choklad i godishyllan för att därefter upptäcka att det
mesta innehåller mjölkpulver :(

Gissa om jag blev glad i helgen när min pappa varit på Hoffmanns
i Helsingborg och handlat gräddbullar och rischoklad som jag tål :)

 
Mjölkfritt risbräck från Hoffmanns i Helsingborg ♥

Mitt tips är att tänk på att gynna de företag som inte blandar i en
massa onödiga tillsatser som kanske egentligen inte ens behövs i
produkten.

Vem som helst kan drabbas när som helst av allergi. Själv fick jag
mjölkallergi när jag var 18 år och blev riktigt sjuk under en längre tid.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag försöker hitta nya "Blogglovinvänner" som har intressanta bloggar att följa och som också är intresserad av att följa min blogg. Är du intresserad av detta så får du gärna höra av dig, annars är det ju bara att du tar bort min kommentar.

Ha det bra! =)

2010-09-08 @ 18:21:02
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0