Hugo - min prins lagar gottigottgott :)

 
Hugos goda banan o blåbärspaj :)   Musse Piggs Glada kokbok :)

Vi har en riktigt bra och rolig kokbok som heter Musse Piggs Glada
Kokbok. Den innehåller recept på riktigt bra mat men med fantasi-
fulla namn och fina bilder från Disney :)

Hugo överraskade mig och bakade en fantastiskt god Banan o Blåbärspaj
som han serverade tillsammans med Tofuline vaniljglass :)

Pajen kan göras med i stort sett vilka frukter eller bär du vill, välj just
dina favoriter eller de som finns hemma.

Farbror Joakims blåbärspaj på Hugos vis

Självplockade blåbär som vi hade i frysen
2 bananer

1 dl socker att strö över bären
3,5 dl vetemjöl
1 nypa salt
125 g mjölkfritt smör
2 msk socker

1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Strö blåbären och bananskivorna i en pajform och strö över sockret
3. Smula smöret tillsammans med mjölet och saltet tills det blivit en
    grynig massa. Tillsätt sockret.
4. Smula degen över bären o frukten.
5. Grädda i ugnen ca 30 min

Pajen blev supergod och sådär fint krispig uppepå, godast ljummen
så att vaniljglassen får smälta över den :)

 



Kommentarer
Postat av: Lisa - Mamma till Alice <3

Hej hej!



Jag sökte på "Blåbärspaj - mjölkfri" och hittade din blogg. =0) Kikade på en del av dina inlägg med mjölkfria recept.



Jag är själv komjölkproteinallergiker så jag kommer definitivt spara din blogg ifall jag får för mig att baka eller laga något och vill ha lite inspiration. ;0)



// Lisa

2011-07-25 @ 23:25:58
URL: http://thecharmedone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0