Söndag - att göra ingenting


Morgonträning på Åhus strandgym

Jag och Hugo startade den här fina söndagen med ett träningspass på
vårt fantastiska strandgym nere på stranden. Få förunnat att ha ett
gratisgym 500 m hemifrån och med havet som närmsta granne.

Häromdagen konverserade jag med min vän Niclas Timmerby som bla
skrivit boken "Du förtjänar framgång". Niclas är karriärcoach, författare
till flera titlar, håller föredrag - små o stora om livets olika mål.

Tillbaka till vår lilla snackis...Niclas pratade om en "låda" som (oftast) män
bär med sig och som kallas "ingenting". Ingenting är något vi gör ibland
och innebär att vara utan att egentligen göra något speciellt eller att inte
ens tänka på något specifikt.

Jag har funderat på den där "lådan" nu efter vårt möte och insett att (fast
jag är kvinna) är jag bra på att greja i just den...Jag gör ofta "ingenting"
och då menar jag verkligen det...jag är bra på att bara vara och släppa
alla tankar, alla måsten och allt som kunde vara bra att göra. Har inte
tänkt så mycket på det tidigare men nu tror jag att det är riktigt bra att
kunna göra "ingenting" och vara stolt över det :)

Den här dagen har jag gjort massor med må bra saker...gymmat, sprungit
5 km terräng och powerwalkat en snackerunda med fina väninnan,
lagat mat, strukit kläder och varit lycklig att jag slapp göra som Hugo
och hans kompis som faktiskt premiärbadade idag i havet...brrrr... hellre
badkruka än isbit :) :).

Sen har jag haft tid att även göra INGENTING och det var så himla skööööönt!

 
Snacka om härlig dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0