Historien om mig o min butik :) Del 3



Del 3

Efter fem år hade jag byggt upp en populär och behövd butik
i Kristianstad med en stor och blandad kundkrets :)

Året var 1998 och jag hade fyllt 24 år. Jag anställde nu min
första HELTIDS-medarbetare och det var Linda.
Linda kom att bli en klippa för mig, företaget och min familj :)
Hon engagerade sig, var glad och pålitlig och blev en kompis :)
Linda arbetade kvar i företaget under några år.


Jag o Linda på fotot till höger inför
julen på Butik Jasmin 1998 :)

Nu tog livet för mig även en annan väg än bara business :)
Jag lyckades pricka in min lediga dag: NYÅRSAFTON 1998 födde
jag min lille PRINS HUGO. Han kom till oss TVÅ månader för
tidigt och var en liten krabat som krävde all min tid o värme :)
( mer om detta en annan gång )


Hugo ca 1 månad gammal :) 1999

Jag var mammaledig  till och från till oktober 1999.
Samtidigt som jag drev företaget tog jag ett stort
ansvar för familjen och allt vad det innebär :)

I samma veva började även Sara sin Handelspraktik
hos Butik Jasmin. Sara som arbetar i butiken än idag
kommer du att få läsa mer om i fortsättningen i den
här berättelsen om mig och Butik Jasmins historia :)



Kommentarer
Postat av: eva

Väldigt kul att läsa om din resa! Satt just och klurade lite på om jag skulle skriva om starten av min butik eftersom det kommer en del frågor och nu såg jag att du just gjort det på din blogg =) Rackarns ambitiöst av dig att starta så tidigt med eget!!! Fira nu ordentligt, synd att jag inte kan besöka dig!

2008-10-22 @ 15:18:12
URL: http://blogg.hittaplagget.se
Postat av: Sarah

Det va ett litet gulligt knyte!!

Spännande att läsa om din resa i affärs världen, ser verkligen fram emot resten av resan.



Kram på dig!! =)

2008-10-22 @ 17:21:01
URL: http://axehult.blogg.se/
Postat av: Linda

Blir helt rörd när jag läser. Jag startade mitt vuxen liv hos dig. Min tid hos dig har format en del av den jag är idag (styrkan):-)Blir så impad av dig.

Fattar inte var tiden tar vägen. Hoppas ni haft en bra kväll.

Kram

2008-10-23 @ 20:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0