Historien om mig och min butik :) del 2



Del 2

1993 efter avslutad utbildning inom Handel med inrikting
Inköp o Försäljning rekade jag läget i Kristianstad.

Kristianstad har alltid för mig varit en vacker handelsstad
med liv o lust :)

Så småningom hittade jag min lilla trånga lokal i kvarteret
Erik Dahlberg, den var på 27 kvm och just så där liten och
charmig som jag visste skulle passa min affärsidé.
Jag kom i kontakt med Byggnads AB Br Persson och de trodde
på mig och min blivande verksamhet.

19 år gammal flyttade jag från mitt föräldrahem i Helsingborg till
egen lägenhet mitt i centrala Kristianstad. Det var en modern
takvåning med 1 rum och kök.
Samma vecka som flyttlasset gick ÖPPNADE jag BUTIK JASMIN
i Kristianstad på Ö.Storgatan 42 och det var långlördagen i
oktober 1993.

Efter effektiv  planering och en stark arbetsglädje var mitt företag
i gång och jag minns än idag min allra första kund som köpte ett
snyggt halsband till sin fru som fyllde år :)

På den tiden var det vanligt med "Starta eget bidrag" som staten
betalade ut för att hjälpa igång företag. Jag var bara 19 år och min
ansökan föll på att jag var ett år för ung :) för att ta del av detta.
Idag är jag tacksam och oerhört  STOLT att jag ALLTID stått på
egna ben med mitt företag :)

 
Första lokalen       Jag för mååånga år
Butik Jasmin          sen i butiken :)))

Kommentarer
Postat av: Cattis

Hej vännen!

Guud vad jag är stolt över dig, du är så himla duktig och driftig, min gamla bästis! Det är många gånger jag saknar din och min vänskap men jag hoppas att vi kanske kan ses snart!

Fortsatt Lycka till med din butik!

Kramar från Cattis

2008-10-21 @ 21:49:15
Postat av: Malin

SVAR:TACK TACK TACK :) Har inte varit i HBG på MYCKET länge men nästa gång jag ska dit kanske vi kan ta en stund ihop:).KRAM :)

2008-10-21 @ 22:26:47
URL: http://jasminofriends.blogg.selogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0