Historien om mig och min butik :)



DEL 1.

Redan som liten visste jag nog vilket spår mitt liv skulle ta,
jag valde min egen väg.

I 6:an hade vi "Fria aktiviteter under eget ansvar" på fredags-
eftermiddagarna då vi kunde välja att göra sådant som vi
verkligen tyckte om att göra :)

Jag valde då att praktisera i butik och det kom att prägla
hela mitt framtida liv :)  Detta ledde sen till helg och lovarbete.

Min uppväxt i "Sundets Pärla" Helsingborg var en härlig tid. Jag
kombinerade mitt ungdomsliv med mitt arbete hos Butik India.
Där hade jag lyckan att ha så fina mentorer som verkligen gav
mig all den kunskap om företagande och visioner om att driva
egen butik som jag behövt. De delade med sig av allt till mig och
i gengäld fick de mig som en lojal, kreativ och glad medarbetare :)
Dessa personer som betytt oerhört mycket för min framtid driver
fortfarande två av sina butiker i Malmö och Östersund.

Att jag stod fast vid mitt intresse av eget företagande med butiks-
inriktning var liksom ingen slump utan mer min valda väg. Jag har
provat på en hel del andra yrkeskategorier genom skolpraktiker,
helgjobb och genom vänner men alltid återvänt och kännt att butiks-
försäljning ÄR min grej :)

För mig är min livstil som företagare en fantastisk resa genom vardagen
och det gör mig lycklig varje dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0