Vaddå årets mest deprimerande dag?Vad sägs om ett husmorstips?

Skönt med en ny härlig vecka och vilket vårväder vi har haft här i
Kristianstad idag. Så härligt...synd man inte var ledig och kunde strosa
omkring lite på stan istället.

Idag har de snackat om att det är årets mest deprimerande dag
radion hela dagen. Undra varför det är just idag? Är det för att det är
måndag sent i månaden och alla pengar är slut? Vilken längtan för många
tills i morgon då barnbidraget kommer :) Då kommer köplusten tillbaka igen
och livet blir soligt o undrbart :) Visst har det varit något färre kunder i butiken
idag men de som kom har varit på bra humör och faktiskt unnat sig både
det ena och andra. Eftersom det var lite lugnare i butiken  så tog vi
tillfället i akt och putsade silverörhängen som man tyvärr måste göra då o då
eftersom de gärna blir aningen gula i våra starka lampor.


HUSMORSTIPS

Äkta silver oxiderar ju gärna och särskilt ifall du har mycket salter i kroppen,
ett husmorstips om du vill putsa dina smycken hemma är att använda ketchup
eller tandkräm. Det går hur bra som helst att bara lägga ner smyckena i ketchupen
och därefter skölja dem med vatten. Viktigt är att torka dem noga efteråt.Det
är ju dessutom miljövänligt :)

Känns så skönt att ha jobbat undan en massa kontorsarbete oxå idag :) Det är ju
alltid en massa rapporter o grejor som skall skickas in nu i januari till alla möjliga
ställen när man driver eget företag...men nu är det mesta fixat :)

Nu är det snart dax att hålla kväll och jag kommer att kolla på Lipstick jungle kl 21.00 :)
Sen får vi se ifall det håller måttet och fortsätter att vara något för mig.

Ha en skön kväll och jag vill inte skryta men jag har faktiskt hunnit med en nice
powerwalk oxå idag...bara så ni vet :)

Själv tycker jag inte att denna dag har varit särskilt deprimerande...hur har ni haft det?


Kul attt just du läser min blogg:)
Varför inte skriva en kommentar?
Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Tack snälla du som ger mig utmaningar;)



Har dock lite sparlåga på bloggen just nu då jag inte riktigt känner för att skriva. Men kör på med dina utmaningar=)



Sköt om ER! KRAMAR

2009-01-19 @ 19:15:46
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Sabina

Ja, jag har inte varit deprimerad idag iaf :) kram

2009-01-19 @ 20:57:45
URL: http://biiiina.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag håller verkligen me, detta har varit en sså grå dag. Som du läste valde jag att sova bort hela dagen = )

2009-01-19 @ 21:39:57
URL: http://chare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0