Snabbrunda till Sundets Pärla :)


Öresund i gårkväll :)

Kom nyss hem ifrån en snabb visit till
min hemstad Helsingborg.

Skulle på ett mindre fotouppdrag där
och passade på att hinna med en liten
nostalgitripp med.


Jag kikar in hos min förskola :)

Besökte Ramlösaparken och kunde inte
låta bli att kolla till min förskola som jag
gick på när jag var liten :)

Villa Begonia ligger lummigt och mysigt
och nu bedrivs där tydligen Öppen Förskola.

På min tid gick man på förskolan i ett år
innan man började i ettan. 

     
Jag utanför Villa Begonia :) Min förskola :)

Mina fröknar hette Gun och Lena och jag
minns samlingarna då vi satt på små stolar
i en ring och alla längtade efter den dagen
då det blev ens tur att få gå fram till
fröken och få riva av en datum på almanackan.
Det var tider det...

Sen hade vi grupper om två o två då vi fick baka :)
Jag var i samma grupp som Marcus och jag
tyckte han var så gullig o snäll och han tog
minsann hand om disken efter vårt muffinsbak :)
Det var tider det...

När vi hade sångstund ville alltid någon sitta
och fläta mitt hår :) o det var så skönt...rena
huvudmassagen...snacka om lyxigt :)
Det var tider det...

Riktigt kul att kika tillbaka några år i tiden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0