Listad fredag


Jag kollar in vårens nya designklippdockor i butiken :)

Flitens lampa har lyst här hela denna underbara fredags-
morgon. Serverad frukost till lillkillen :)...powerwalk...en
maskin tvätt på g...middagsgrytan puttrandes på spisen...
strykhögen klar...och nu bloggning...

Eftersom jag är CHEF även över mig själv så är jag van vid
att få saker och ting gjorda och det bästa jag vet är när allt
flyter på och allt blir klart i god tid :)

Något som jag nästan alltid gör är små listor på avrivna lappar
eller gamla kuvert som ligger o skräpar ( miljövänligt att
återvinna även små saker :) ) dessa listor får mig att känna
motivation att saker blir rätt utförda och färdiga i tid. Dessutom
infinner sig en underbar känsla varje gång jag får stryka över
ett av de där små orden som står på min lista :) För att få
alla "måsten" utförda brukar jag även skriva ner små roliga
saker som behöver göras...alltså små egentids saker, det
får mig på bra tankar och ger mig ork att göra de mindre roliga
tingen. Med mina listor känner jag mig mer redo att sätta i gång
med saker, men nu har jag även lärt mig att listan går inte att
följa slaviskt eftersom det hela tiden dyker upp flera mindre
saker som måste fixas...

....som te x nu i morse upptäckte vi att Hugos mobil fortfarande
varken går att svara i eller prata i då han ringer upp så det blir
till att pressa in ett Teliabesök nu vid  tiosnåret då de öppnar.
Detta hade jag inte precis räknat med just idag eftersom jag
har ett rätt fullspäckat schema hela denna helg :)

Nu blir det arbete i butiken, där vi har ett organiserat kaos just nu ;)
eftersom vi fått hem så otroligt många nya saker. Tänk att man
kan känna lycka över kaos...en lyckokänsla över att man knappt kan
ta sig in i personalrummet...ha ha ha...men det ska bli ordning på
det nu under morgonen :)

I eftermiddag kör Hugos utefotbollsträning i gång på allvar och hela
denna helg kommer att handla om FOTBOLL...träning...matcher...
tv-fotboll på Åhus Bowling...by the way vill jag gärna oxå berätta att
jag har klarat av årets FÖRSTA löprunda igår :) Jag hängde på fotbolls-
killarnas löpträning...tja eller rättare sagt hängde efter...men jag sprang
iallafall 3 km utan att vara helt slutkörd och det är jag STOLT o HAPPY för ;)

Nej minsann nu är det dax att stryka över ännu ett ord på min lista...

BLOGGA

Kommentarer
Postat av: Mr.T

Kolla dagens reportage på bloggen....

2009-03-20 @ 09:48:55
URL: http://solopappa.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hej!!

Oj va du har fullt upp att göra.

Men du är ju hur flitig som helst. Snacka om girl power där du!!



Ha det bra!!



Ha en trevlig helg!!



Kramisar Sarah

2009-03-20 @ 10:16:28
URL: http://axehult.blogg.se/
Postat av: Jenny

Är impad över att du springer 3 km, jag själv orkar väl max 50 meter innan jag får håll...

KRAM

2009-03-20 @ 12:10:23
URL: http://lillasysterofriends.blogg.se/
Postat av: Malin

SVAR: Mr.T - wow vilket fint reportage du gjort om min butik på din blogg. Superfint...hoppas många läser det :)



Sarah: Ja, något av en superkvinna...ha ha ha



Jenny: Har du provat att hålla en pinne i handen ;) Då går det kanske bättre o du slipper håll...ha ha

2009-03-20 @ 16:59:41
URL: http://jasminofriends.blogg.se/
Postat av: Anna

TACK SNÄLLA SÖTA DU!!

Jag är jätteglad!!!

Kram!!

2009-03-20 @ 17:09:59
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahaha!!! Får väl testa att hålla en pinne i handen... Hoppas att ni får en härlig helg med massor av sol!

Kram syster/moster

2009-03-20 @ 17:29:22
URL: http://lillasysterofriends.blogg.se/
Postat av: litentanta

Vet att många kör med listor, har själv svårt för att gå efter sånt... Är väl alldeles för osorterad att jag bara blir stressad av sånt, fast i jobbet är det helt suveränt, funderar på att kleta ihop nåt sånt smått även fast jag bara låssas-jobbar o bara så lite tid som jag gör..



Vill också springa, nyttigt, men min rygg fixar inte sånt stötigt, tråkigt men sant... Känns alltid som att den bara klappar ihop, utan diskar eller nån mysko känsla..Får väl skylla på alla åren man har samlat på sig, alla 40 ;-)



2009-03-20 @ 18:46:30
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: treamigos

Vilken fin butik du har... nyfiken på vad den ligger, så man kan komma dit.

Ha en fin kväll!

2009-03-20 @ 19:42:25
URL: http://treamigos.blogg.se/
Postat av: Anna

Hihi!

Lika trevligt som alltid att du kikar in hos mej en lördagkväll.. :)

Nope, det är Stuart Little och jag är EEEEVIGT trött på denna lilla mus... :)

Och innan det så har han tragglat sej igenom båda Gustaf-filmerna i flera år... Haha!

Kram på dej, vännen och ha en bra kväll!

2009-03-21 @ 21:59:39
URL: http://miranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0