SKOLA med "Bulle i Bulle"


Elinebergskolan i Helsingborg, gick där från 1:an till 9:an :)

Tiden drar ihop sig mot HÖSTLOVET :) En behövlig liten
paus för alla skolbarn.

Nu i helgen var jag och hälsade på hos min lillasyster
och hennes familj. Lilla Alva är ju vår nya ögonsten och
hon ÄR söt och go :)

Vi passade på att ta en liten promenad i det fina höst-
vädret och tittade till min gamla skola.

Kändes i princip som om tiden stått stilla vid Elinebergskolan
i Helsingborg. Där stod tom ett "moppegäng" och gasade
lite smått i gruset.


Jag o Alva utanför min gamla skola :) Skoltiden var rätt kul faktiskt :)

Centrumet bredvid skolan var däremot helt ombyggt och där fanns
inget kul alls längre. På min tid fanns där ett litet kondis där favoriterna
var "bulle i bulle" och smågodis som kostade några öre per bit, oxå
hade de en liten tång som de plockade bit för bit med. Kunde ta
hur lång tid som helst när man skulle välja.

Om du inte vet vad "bulle i bulle" är så kan jag avslöja att det är en
CHOKLADBULLE INSTOPPAD I EN FRALLA :), tror att det är en
Helsingborgsgrej för här i Kristianstad verkar ingen fatta nå´t av detta.
De jag har försökt att locka in på detta spår har väl inte varit sådär
tjohej precis...men men...de lär sig väl med tiden :)


Kommentarer
Postat av: Petra

När jag gick på GA-skolan i Landskrona så åt vi också ofta "bulle med bulle". Det är något jag äter än idag. :P

2009-10-19 @ 09:20:29
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Gossipmom.se

Visst är det härliga flaschbacks man får när man besöker sin gamla skola :-)



Frågan är hur gott en chokladbulle instoppad i en fralla är?! Måste nog prova :-D

2009-10-22 @ 10:04:30
URL: http://www.gossipmom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0