Tennismamman med eget racket :)

Stolt över mig själv som idag tog min första tennislektion :)
Som tennismamma har jag tillbringat många timmar i tennishallen
och tittat på bollen fram o tillbaka.
Kände att nu kunde vara ett perfekt tillfälle i mitt liv att faktiskt ta
chansen att spela lite själv också.

Det gick riktigt bra för att vara första gången jag överhuvudtaget
spelar tennis. Vi var sju personer i gruppen och en tränare.
Jag spelar i ÅTK ( Åhus tennisklubb ), vilken har fått fram många
duktiga talanger. Mitt mål är just nu inte att bli proffs :) utan mer
som en trevlig social grej.

Ser redan fram emot nästa träningstillfälle för jag tyckte att en
timmes träning gick alldeles för snabbt.
Ju säkrare jag kände mig desto mer ville jag ju spela så nu blir
det nog till att boka bana nå´n dag, tennissugna kompisar sökes :)

Ha en fortsatt trevlig lördag, själv ska jag ha hemmamys med
killarna.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad roligt med tennis. Det är något som jag också skulle vilja prova på men får för mig att jag har för klena armar...haha



Lycka till:)



KRAAM

2010-01-16 @ 20:44:34
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Malin

SVAR: Ja det var riktigt skoj :) Armarna kan du nog inte skylla på för även jag e känd för att ´va ganska klen :) :) :) Nu ska jag bara få med syrran på planen oxå så vi kan köra lite sommartennis på semestern :)

2010-01-17 @ 13:45:09
URL: http://jasminofriends.blogg.se/
Postat av: Cattis

Du kan ju alltid ringa Camilla, hon é ju rätt duktig;-)



Kram från Cattis

2010-01-17 @ 20:41:24
Postat av: Malin

SVAR: Ja Cattis, frågade faktiskt Camilla efter några tips via FB men hon svarade nog inte har jag för mig :) Får kanske boka nå´n privatlektion med henne när jag kommit lite längre i utbildningen :)

Kan du tänka dig mig på tennisbanan ?????? ha ha ha

Kram.

2010-01-18 @ 22:34:34
URL: http://jasminofriends.blogg.se/
Postat av: Cattis

Nej du Malin, en tennisbana är väl inte precis det första jag tänker på när jag tänker på dig! Snarare en dansbana....;-) Men varför inte, det är ju aldrig försent att lära sig något nytt?!

Hoppas vi får tillfälle att träffas snart!

Kram

2010-01-21 @ 14:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0