Längtar


Hugo metar på landet :) Vår trogne kattvän väntar med förtjusning...

Just nu längtar jag efter allt o alla :) blir så när man måste jobba i
detta underbara sommarväder... är ju iof kul med alla turister i stan
som kommer och hälsar på i butiken.

I kväll orkar jag dessutom inte göra någonting så jag kommer att fixa
lite här hemma, sådana kvällar är ju annars så lätta att välja bort
just nu känns det som.

När vi är på landet gillar vi att fiska och sist hände en rolig sak, Hugo
lyckades få en kräfta på sin krok ( med metspö ), vi brukar lyckas med
allt konstigt jag o Hugo :)

 
Storfiskarna :)                                    Jag o Hugo med fiskelycka

Sådana där smårackare brukar vi slänga tillbaka i plurret igen om de
inte blir kattmat förstås :) Vi har en trogen följeslagare som jämt
dyker upp från ingenstans när vi är och metar och sen sitter hon på
helspänn och väntar in våra napp :) och har vi tur får vi se hennes
små källingar som hon får varje sommar... så söta...
Det gäller bara att ha koll på katten för rätt som det är lär väl hon
sitta på kroken för hon är snabb som tusan och gillar inte när vi tar
för lång tid på oss att få av fiskarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0