Gröna fingrar i min fina trädgård :)


Fint för rosorna :)

Mina gröna fingrar har jag efter min morfar som var en riktigt duktig
trädgårdsmästare.

Det är härligt att vara ute i trädgården och påta nu när solens strålar
värmer så skönt. I dag har jag fixat bland mina Rosor och Lavendel.

Varje år brukar jag klippa ner både Rosorna och Lavendeln riktigt mycket
och det är lika roligt varje gång jag kan se hur de/den tar sig igen.
Redan nu doftar Lavendeln underbart och för att inte tala om min fina
Syrénhäck som följer kortsidans tomtgräns, full med vita väldoftande
blommor just nu :) Lycka!

 
Rabarber a´la Malin :)

Nu kan vi snacka GRÖNA FINGRAR då vi kommer in på ämnet Rabarber ;)
Oj oj oj... jag lyckas verkligen med dem :) :) och ni som känner mig
vet att ångesten kommer krypandes längs med min ryggrad så fort
jag hör ordet slänga...

Jag har gallrat o slängt hur mycket Rabarber som helst idag för att
över huvudtaget kunna få plats med något annat i mitt trädgårdsland.

Men det är verkligen INTE kul att slänga så fina Rabarber så jag har
även gjort FEM FULLA KASSAR med prima primörer och jag delar gärna
med mig av dem. La ut på min Facebook om någon vill ha så kan jag
ta med till jobbet i morgon så går det bra att hämta dem där :)
Säg bara till så jag vet om någon vill ha :)

Ha en fortsatt härlig söndag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0