Friterade Kantareller :)

Efter helgens tur i svampskogen då jag fick mig en lektion i trattkantareller, svart trumpetsvamp och soppar kändes det helt okej att mina vänner i Thaivagnen friterade några kantareller åt mig till lunchen idag. Det var riktigt smarrigt.

Jag brukar bara plocka skogens guld ... "vanliga" kantareller för de är lätta att känna igen och medför ingen större risk att bli förgiftad. I helgen som sagt blev det dock lite annat i svampkorgen och det kändes tryggt att inte behöva äta dem ensam då jag är lite försiktig med vad jag stoppar i mig om jag inte är till 110 % säker.

Vilket fantastiskt svampår det är i år och jag blir så otroligt GLAD över de där vackert gula kantarellerna där de lyser upp i skogsgläntan :) Det är livet... och ännu bättre nu när jag lärt mig att plocka och äta trattkantareller med, vilka möjligheter som ligger framför mig på min nästa tur i skogen :)


Kommentarer
Postat av: Ängla Norberg - Livet som mamma & fru

gud vad otroligt gott med kantareller!

Säljer du några kardborre rosetter i din butik? :)

2011-09-13 @ 13:13:45
URL: http://anglaa.blogg.se/
Postat av: Malin

SVAR: Visst har vi bebisrosetter i min butik :) Ska se ifall jag hinner fotografera några i morgon och blogga om rosetterna!!!!Har nämligen i lite olika färger och med mjuka små kardborrespänne som är för fint bebishår. :)

2011-09-13 @ 20:40:12
URL: http://jasminofriends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0