Att driva butik är mer än glam o flärd...men wow vad kul det är...

 
 
Jag o Sara gör mycket mer än står i butiken o ser söta ut :) ;)

Att driva en butik eller arbeta i en är många tjejers dröm. Det kan jag
förstå för det är underbart kul och ett varierande arbete. Ingen dag
är den andra lik.

Vi pratade lite om det på jobbet idag...om att folk inte vet hur mycket
arbete vi har att göra förutom att "stå i butiken" för att sälja saker,
ta hål i örat och vara serviceminded och hjälpa våra kunder med allt
möjligt.

Massor med varor kommer till butiken varje vecka, det ska beställas,
kontrolleras, packas upp, prismärkas, återvinnas mm

Vi tar ofta emot beställningar via mejl, telefon och i butiken...sen ska
det svaras, uppdateras, skickas och ringas till alla som beställt något.

Vi vill såklart ha en fin och trevlig butik med bra arbetsmiljö och mys-
faktor till alla våra fina kunder...så det städas, pyntas och fejas :)

Papper, papper och åter papper...beställningar, fakturor, räkningar,
löner, skatter, försäkringar...you name it...

Wow...vilken tur jag har i livet...eller är det skicklighet (?) att ha
världens drömjobb men på riktigt :) det känns toppen när man
vaknar på morgonen och ska bege sig...


Kommentarer
Postat av: Gubben

LYCKA TILL!

Håll i pengaren, så ni kommer klara alla framtida utgifter!

2012-02-16 @ 18:01:27
URL: http://mhats.blogg.se/
Postat av: Malin

SVAR: Jadu, "Gubben" efter 19 år som butiksägare så får jag nog säga att jag vet hur man håller i pengarna :) tack för tanken o trevlig helg :)/Malin.

2012-02-17 @ 08:48:34
URL: http://jasminofriends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0