Hästveda Marknad

 
 
 
Äta karamell åka karusell... :)
 
Hästveda Marknad är en marknad med gamla anor, redan på 1800 talet
fanns denna marknad. Marknaden är stor med många knallar, djur-
marknad, dans, karuseller och auktion.
 
Lyckliga jag hittade marknadskonfektyr som var mjölkfri och köpte mig en
rejäl påse godsaker :)
 
 
Sara var inte sämre hon...ingen marknad utan lite gottis :)
 
Vi åt bakad potatis hos Oscar och hans fru som har en  liten trevlig
försäljningsvagn som de rest runt med i många år. Är du riktigt hungrig
får man hur mycket påfyllning som helst :) Vi nöjde oss med varsin
portion då vi verkligen blev proppmätta efter den.
 
 
Sara mumsar potatis :)                     Jag hittade Hoffmanns gräddbullar :)
 
Det blev en låda gräddbullar med från min favoritgräddbulletillverkare,
nämligen Hoffmanns konfektyr som har sin fabrik utanför Helsingborg.
Världens godaste gräddbullar enligt mig :)
 
 
Tivoli :)                                            Canderade äpplen :)
 
Det är mysigt att gå på marknad på kvällen när det börjar skymma och
alla stånden tänder sina små lampor. Hästveda Marknad har öppet
ända till 24.00 på sin premiärdag då det även bjuds upp till dans :)
 
   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0