Turista hemmavid :) Kalmar äger :)

 
Jag o Fredrik skojsar i Kalmar :)Turista hemma, Kalmar Slott i bakgrunden
 
Sverige är verkligen fantastiskt på sommaren och det absolut bästa är
att man inte behöver åka särskilt långt för att upptäcka det.
 
Jag hänger som bekant en hel del i Kalmartrakten nu för tiden och det
är riktigt kul att lära känna en ny stad.
 
                   
                    Superfin delikatessbutik mitt i city i Kalmar :)
 
I Kalmar finns ett fint city med många butiker och framförallt många
restauranger som bjuder på en levande stad. Den söta lilla delikatessbutiken
ska helt klart besökas om du besöker Kalmar. Du hittar allt från ost, choklad,
karameller till Thé och fina oljor.
 
 
Gamla gränder mitt i stan och vackra hus finns det gott om i Kalmar :)
 
Jag gillar den idylliska småstadskänslan och de gamla kvarteren med
sin historia bakom sig. Vill du bo centralt och lyxigt bokar du rum på
Calmar Stadshotell och njuter av deras fina frukost.
 
                   
                             Staden med havet som närmsta granne :)
 
Vid havet vill jag bo, min kärlek till ett havsnära boende kommer nog
alltid att finnas, från Helsingborg till Åhus och kanske vidare i livet...
Kalmar har en fantastisk utsikt över sundet och med den vackra Ölandsbron
som mäktigt stoltserar över vågorna. Fina boendekvarter nära vattnet och
en pågående utbyggnad av strandpromenader mm lockar säkert många
nya ansikten till östkusten.
 
 
Landborgen och Kalmar Slott :)
 
Mycket kultur och historia finns att lära sig om Kalmar. På slottet
anordnas fina visningar med guider och rollspel. Ett nytt kulturhus hittar
du i parken och en tur med båten på kanalen kan ge dig mera nyttigt att veta.
 
                
               Mysiga innergårdar, kulturhus och levande natur :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0