Kristianstads centrum lever även under förändringen...


Jasmin-Sara har svar på tal om Kristianstad centrums utveckling :)
i
Lokaltidningen/Kristianstad

Vilken härlig eftermiddag, 15 plusgrader, SOL och absolut vår i luften.

Lokaltidningen låg i brevlådan idag då jag kom hem ifrån jobbet och
så stolt jag blev när jag läste om vad Sara berättat och tycker i ett
reportage om Kristianstad centrums framtid :)

Som det är nu byggs det om i större delarna av Kristianstad city och
det liknar mest ett kaos överallt. Då det grävs lite här o lite där och
överallt på en o samma gång känns det aningen stökigt i stan.

Det gäller nu att våra kunder shoppar på iallafall och ser det hela
som något som "kommer att bli bra".

Uttnyttja tex alla gratisparkeringar som just nu finns i stan, i butikerna
kan du hämta en liten folder som visar var du parkerar GRATIS i
Kristianstad.

Kristianstads city har många unika nischade butiker som gör staden
till en genuin och mysig Handelsstad.

Själv startade jag Butik Jasmin 1993 och har alltså drivit mitt företag
i 19 år. Sara har således arbetat hos mig sedan hennes praktikstart
i butiken 1998 då hon läste Handels på Söderportskolan. Det är
riktigt häftigt!!!!! Under våra 14 år tillsammans i butiken har vi
dessutom upplevt mer än de flesta kanske gör under en  hel företags-
klarriär men det tar vi i ett annat inlägg ;) :)

 
Paola Nordgren har skrivit och fotograferat reportaget i Lokaltidningen

För Kristianstad gäller det nu att inte tappa för mycket under förändringen
utan still going strong och jag personligen tror att alla våra shoppingfans
finns just nu när vi behöver dem som mest :)

Joina oss på Facebook och gå gärna in på Lokaltidningen/Kristianstad och
läs hela reportagen om Kristianstads framtid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0