Hembygdsföreningensdag i Visseltofta

Jag har tillbringat alla mina barndoms somrar i byn Visseltofta
där vi fortfarande har vår gård.

Även Hugo har varit där mycket ända sedan han var liten bebis
och mormor o morfar tillbringar oftast sin lediga tid där.

Hembygdsföreningen bjöd på Hembygdsföreningens Dag och
jag, Hugo, min systers man och lillkusinen Alva passade på att
följa med på en guidad vandring i Hanavrå med start från Tvilling-
kvarnarna för att ta del av lite mer historia.

Det var Mattias Persson och Fredrik Hellman som höll i turen och
det var spännande att besöka flera olika platser i skogen och få
ta del av berättelserna från förr.

 
 
 
 

 
 
Bilder från turen i hällregnet i Göingebygdens marker :)

Trots regnet var uppslutningen stor och vandringen var en lagom tur
på 2.5 km i blandad terräng. Självklart somnade lilla Alva just där det
blev som knöligast men det är utmaningarna som gör livet...

Tycker du det skulle vara kul att veta lite mer om byn Visseltofta kan
du besöka någon av deras hemsidor. Svensk historia är riktigt spännande.

Visseltoftabygden

Visseltofta







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0