Snöyra

Var så spännande att dra upp persiennen i morse, ville verkligen inte se snömängden vi väntade...vitt var det men dock inte så dramatiskt som alla förutspått. Fick bli en omgång med snöskyfflen iallafall och sen kan jag säga att dagen yrade på :) Curry på havregrynsgröten istället för kanel...hua...spola av med vatten, det funkade fint...på med rätt kryddor och iväg till jobbet. Fick höra under dagens första möte att tom Högskolan ställt in prov igår pga det förskräckliga snöovädret som skulle dra in över Skåne. Är det verkligen första gången vi ser snö?! Vad jag minns har det snöat rätt rejält under de flesta av mina levnadsår och jag är ju trots allt 28+10 ;) Får väl skylla på snöyran att jag nu dessutom glömt min mobil på jobbet och jag är glad att jag sparat på min gamla hederliga klockradio (som annars mest står som dammsamlare bredvid sängen) men som trogen nu kommer att se till att jag kommer upp i tid i morgonbitti. Ingen bild idag...ni vet ju ändå hur snö ser ut, vitt...och en "yrmalin" vill ni nog helst slippa ;) Skämt å sido så har det blivit något problemas på min bärbara vad gäller bilduppladdning på blogg.se så jag blir nog tvungen att kalla in någon av mina experter på den punkten...kanske nå´n som läser som ger sig till känna med en hjälpande datorhand :) ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0