Mallorca - så underbart!

 
 
Jag o Micke tillsammans med min underbara
svägerska Mia o hennes man Håkan <3
 
Då bar det äntligen av till Mallorca som jag så länge längtat efter att
åka till. Nära, varmt, vackert och alldeles underbart.
 
En annorlunda resa för oss då vi reste utan våra barn som vi annars
alltid har med oss, men vårt fina resesällskap gjorde ännu en av våra
resor fantastisk.
 
   
Vi bodde på Alcudia Pins mitt på stranden i utkanten av Alcudia.
 
Det var verkligen så där underbart turkosblått vatten och milslång sandstrand
som resekatalogerna visar. Fantastiskt vackert och temperaturen var uppe på
37 grader en dag.
 
Underbart vackert vid vår brygga.
Vi är ganska spontana av oss och hyrde bil två av semesterdagarna.
Vem är 40 + och inte vill uppleva Magaluf lixom??? ;):)
Blev en tur till huvudstaden Palma med och OJ vad jag älskade den
staden...
 
   
   
   
   
Palma - storstadspuls med genuin känsla...
 
Det var ett fantastiskt väder hela veckan och det blev mycket sol och bad.
Skönt att bo mitt på stranden och hotellet hade ett fint poolområde.
 
   
   
Alcudia Pins, Blue Village Fritidsresor.
 
Då vi kände att vårt hotell låg lite långt ifrån "något" så blev det en och annan
bussresa med lokalbussen in till Alcudia och gamla stan.
 
   
   
   
Vi besökte Alcudia city och Alcudia hamn några gånger.
 
Stranden var vit, mjuk och fin. Superskön massage gjorde inte dagarna sämre.
Havet som var varmt och salt bjöd oss på både lugnt vatten och lite vågor ett
par dagar.
 
   
 
<3 Mallorca
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0