Onsdagsgott!

 Det förgyller kvällen att laga god mat efter en arbetsdag så här mitt i veckan.
Jag lagar nästan alltid efter mitt eget tycke och använder ogärna recept, här kommer jag att dela med mig utav min kokkonst,  MEN exakt hur mycket jag använder är lite svårt att reda ut så Du får hålla till godo med vägledning...

 image5

Onsdagsgott denna vecka blev ugnsgrillad kycklingfilé med kokt potatis och morötter, därtill
serverades en svampsås och hemodlad persilja.

                                               
                                                  Följande behöver du

                                                          Kycklingfilé
                                                             Potatis
                                                            Morötter
                                                       Alpro sojagrädde
                                                             Persilja
                                                     Keiju mjölkfitt smör
                                        BBQ Santa Maria Sweet and Smoky
                                                           Buljongtärning
                                                               Olivolja
                                                           Koloritsoja
                                                     Champinjoner på burk


Olja in en ugnssäker form med olivolja, lägg i fileérna och pensla dem med BBQ-såsen.
In i ugnen i ca 200 grader.

Koka potatis och morötter i samma gryta så sparar du på disken...

Såsen fixar du lätt...en klick smör i grytan och red med en sked mjöl, späd med vatten och Alpro sojagrädde samt lite spad från svampburken. Lägg därefter i en halv buljongtärning och sätt färg med koloritsoja.

Toppa kycklingen med ett par kvistar persilja.

                                                                 

                           Jag har mjölkallergi och i mitt kök är dessa produkter
               oersättliga eftersom de är otroligt bra vid laktos och mjölkfrimatlagning
                                       Är nyttiga och smakar bra även för icke allergiska    

                      
     Hoppas det smakar och att Du blir inspirerad av ett gott kök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0