God höst-soppa

Lagade en soppa till middag idag.
Försökte att följa ett recept i ett reklamblad
jag fått hem i brevlådan men jag tycker
bäst om att ändra och greja efter mitt eget
tycke
och smak.


Betyg: God och passar utmärkt efter söndagspromenaden

Du behöver till soppan

400 g kokta stora vita bönor
1 gul lök
2 potatisar
2 msk mjölkfritt smör
8 dl vatten
1 gönsaksbuljongtärning
200 g champinjoner
Lagom med Alpro sojagrädde

Örtolja

2 msk olivolja
2-3 dl persilja o två valfria färska örtkryddor
1 msk vatten

Börja med örtoljan och mixa ihop ingridienserna.
Jag fick den inte riktigt slät men det beror nog på
min mixer ( behöver nog en ny )

Skölj bönorna och skiva potatisen och hacka löken.
Fräs löken och potatisskivorna i en gryta med smöret.

Tillsätt bönor, vatten och buljong och koka i ca 10 min
tills potatisen mjuknat. Därefter mixar du soppan :)

Bryn den skivade svampen och lägg i till serveringen,
Jag hällde i lagom med soyagrädde för färgens och den
något tunna konsistensens skull ( gillar lite fyllighet )

Toppa med örtoljan.

Smaklig spis :)

Kommentarer
Postat av: kristin

åh gud så gott det där såg ut, måste nog ta och testa receptet :) KRAM

2008-09-21 @ 18:06:08
URL: http://sunshinyday.blogg.se/
Postat av: idah

Nej va gott de såg ut. Jag som inte är så jätte förtjust i svamp men den där skulle jag kunna tänka mig att göra :P

2008-09-21 @ 18:55:56
URL: http://iidahjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0