Härlig tapashelg i goda vänners lag :)

 
 
 
Tapas - smårätter från det spanska köket :) en favorit hemma hos mig :)

I helgen har vi haft besök av sis o hennes fina familj.
 
Då passade jag på att bjuda på Tapas, vilket är en favorit här hemma hos oss.

Tapas tar en stund att laga eftersom det krävs en hel del smårätter för
att få en bra mix på middagsbordet och jag brukar därför passa på att
laga det när vi har besök :)

Ett självklart val och grunden i det hela tycker jag är Kanariska potatisar
med mojosås. Välj en fin sorts potatisar tex delikatesspotatisar som är
små fina och runda. De oskalade potatisarna kokar du i jättemycket salt
och de blir en sådan god delikatess på bordet...

Denna gång valde jag en spansk seranoskinka som var ljuvligt god
tillsammans med minimajs och ruccolasallad.

Vitlöksfrästa crabsticks på småpoptatis var första gången jag provade
och de blev en ny favorit. De kommer jag att göra igen och kanske även använda
som förrätt till någon annan middag.

På bordet hade vi även chilimarinerade räkor, tapaskryddig gurka, pepparsalami,
kryddiga korvar, marinerad kyckling och små tonfiskrullar :)

Serveras med ett gott spanskt rött :)

Mätta o glada var vi kan jag säga och måste erkänna att spanskaläxan gick som
en dans under söndagen :) :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0