Nötcreme - nostalgikärlek

 
  
Jag bjuder min systerdotter Alva på god nötcreme, lika fin nu som då :)

Visst är det lite av nymodern nostalgi att äta nötcreme, så liten och så god.

Vem älskar inte denna lilla platta plastförpackning som i stort sett ser
likadan ut idag som då?!

Känns rätt spännande att fabriken fortfarande ligger i lilla Hässleholm
utanför Kristianstad.

När jag var liten funderade jag alltid över texten som stod på baksidan av
förpackningen, det stod:" Denna räcker till 10 st bakverk."
Än idag förstår jag inte hur den skulle kunna räcka till sååååå många
bakverk och i vilken storlek de tänkte sig att de skulle vara i...hi hi hi...

Nä nötcreme ska avnjutas direkt in i munnen, spritsad ut från ett litet
minimalt avrivet hörn :)

Goda minnen, goda tider och goda nötcreme håller för alltid...

Ps. Alvas söta klänning kommer från Lipfish



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0