God mat - Gryta på Högrev

 
 
Min smarriga Gryta gick hem hos hugriga tonåringar idag ♥
 
Inget passar väl bättre än en god mustig gryta på högrev så här i
vintertid?! Själv älskar jag kött och det gjorde tre hungriga tonåringar
med och kockan fick "mvg" :)
 
Jag gillar att laga GOD mat på ENKELT vis och det är kanon med långkok.
 
Då jag kokar den här typen av kött föredrar jag små bitar och brukar
oftast skära köttet i 1-2 cm små bitar.
 
Vill du laga min mumsiga gryta behöver du:
 
Högrev
1 pkt bacon
3 dl rödvin
5 dl buljong
2 vitlöksklyftor
4 morötter
1 rödlök
3 msk mjöl
salt, svartpeppar och smör
Ris
 
Bryn köttet då du skurit upp det i små bitar och lägg det sedan i en rejäl gryta.
Slanta morötterna och hacka rödlöken i små bitar, fräs även dem.
Pudra mjölet över köttet och grönsakerna under omrörning.
Fyll på med rödvin, buljong och pressad vitlök i grytan och låt det hela småputtra
i 1-2 timmar...smaka av med salt o svartpeppar.
Koka riset och koka upp grytan ännu en gång innan servering.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0