Soya-yoggi Alpro mjölkfri

 
Alpros nya produkt i kyldisken i en butik nära dig - NU

Jag gillar starkt när det ploppar upp nykomlingar för oss med matallergi.
Själv tål jag ju inte komjölksprotein och laktos men vill ändå kunna
välja i butiken då jag är och handlar.

Den här nya yoggin från Alpro fick mig såklart på "prova på humör".

I kyldisken fanns det tre smaker men då den kostade närmare 28 kr
valde jag att prova en sort - blåbär.

Smaken är riktigt god, bra blåbärssmak, söt och lagom. Yoggin har
en bra konsistens som är helt lik en "vanlig" yoggi. Färgen var läckert
lila.

Produkten innehåller inga animaliska fetter och har både tillsatta
vitaminer och kalcium. Just kalcium är bra tycker jag.

Alpros produkter är dessutom miljövänliga och då produkter med sojaprotein
kräver mindre jordyta, mindre vatten och orsakar mindre koldioxidutsläpp än
produkter tillverkade med animaliskt protein drar vi vårt lilla strå till stacken
för en gladare jord.

Alpro Mild & Creamy är fri från konstgjorda sötningsmedel, färgämnen,
konserveringsmedel och som sagt animaliskt fett.

Testa den du med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0