Kokt potatis ÄR kul :)

Mmmm... mat är livet...
 
Just en basic kokt potatis kanske inte är det allra hetaste hemma hos
oss just nu. Men på hur enkla sätt som helst kan jag få till en "vanlig"
kokt pära till världens klasspotatis med bjudstatus.
 
Så här gör du en frasig favorit på finaste Marylinpotatis.
 
Börja med att koka upp dina potatisar varsamt med skalet på.
Salta gärna vattnet.
Klä en ugnsform med bakplåtspapper och placera ut  de kokta
godingarna.
Tryck till dem med en gummiklubba eller nå´t annat bra föremål du har
i ditt kök. ( se bilden )
Pensla dem med smält smör ( jag använder alltid mjölkfritt alt pga allergi )
Salta rejält med havssalt, min favorit är STORM som du ser på bilden.
Saltflingorna är tunna och krispiga och har en mycket god saltsmak.
Peppra efter tycke med finmalen vitpeppar och strö nyhackad timjan
och persilja över.
Swisch in i ugnen på 225 grader i ca 20 min.
Klart att servera en supergod, fräsch och krispig "vanlig" potatis med status :)
 
LYCKA TILL MED HELGENS MATLAGNING!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0