Äggakaga med knaperstekt bacon - mjölk o glutenfri

Alla recept i min blogg är mina egna :)

Lättlagad och mumsig "äggakaga" direkt från Skånska Åhus :)
 
Jag har mer och mer börjat byta ut vanligt vetemjöl mot bättre alternativ.
I det här receptet använder jag fint rismjöl som dessutom ger en god
krispig yta. Eftersom jag har mjölkallergi använder jag soyamjölk i mina
recept :)
 
Om du liksom jag har möjlighet att använda riktigt fina lantägg direkt från
hönsgården tycker jag den här rätten är ett utmärkt tillfälle då sådana
ägg ger en extra fin gul lyster.
 
Du behöver...
 
3 dl Alpro Soyamjölk
3 fina lantägg
2 dl rismjöl
en nypa salt
en klick mjölkfritt smör att smörja formen med
1 pkt bacon
 
Sätt ugnen på 175 grader, smöra en något mindre form
 
Vispa ihop alla ingredienserna och in i ugnen. Under tiden "äggakagan"
är i ugnen knapersteker du baconet och voila maten e klar ;)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0