Hemlagade kikärtsbiffar

Smakrika hemlagade kikärtsbiffar som jag tycker passar bra som tillbehör
till en kötträtt. Tillsammans med brynt kassler och lättstekt zuccini
smakade de himmelskt!
 
Här kommer receptet :) Tänk på att det är jag som komponerat ihop det
och jag lagar min mat efter mitt tycke och smak! Testa gärna med dina
egna favoritkryddor och smaksättning...
 
Till ca 4 personer använde jag detta:
 
4 dl kokta kikärtor ( valde ICA:s egna paket )
1 pressad vitlöksklyfta
1 ägg
1/4 dl potatismjöl
1 kryddmått chilipulver
1/2 dl Provence kryddor ( Findus frysta i liten ask )
1 tsk linfröolja
3/4 tsk salt
3/4 dl solroskärnor
1 dl kasslerspad ( eftersom jag tillagade kassler samtidigt, funkar säkert fint med annan smaksättning)
 
Mixa alla ingredienserna med stavmixer...snabbt och lätt :)
Forma små biffar och klicka ut på oljad stekpanna...stek på medelhög värme tills biffarna får en spänstig och knaprig gyllenbrun yta.
 
 
Familjen gillade det och på ett spännande och nytt sätt får vi i oss mer
proteiner och nyttigheter :) Lycka Till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail adress: (stannar hos mej)

Namnet på din blogg:

Dina ord...:

Trackback
RSS 2.0